Alte gânduri

În secetă cresc numai buruieni

floareCei conştiincioşi care au grijă de flori o să mă certe în gândul lor probabil…dar eu deseori uit să îmi ud florile…

Azi mi-am adus aminte de ele. Am zis că vine iarna, nu pot să le las în frig, pe balcon (probabil de asta uit de ele, nu se afla în raza mea vizuală)…

Când am mers să le verific erau parţial uscate şi pământul arata ca o bucăţică de deşert într-un ghiveci.
M-am gândit atunci că imaginea florii aproape ofilite cu pământul crăpat este o metaforă de multe ori, a propriei persoane.

De atâtea ori în loc să ne hrănim duhul şi mintea cu lucruri sănătoase şi să îi dăm “apă” o lăsăm nehrănită, spunându-ne că o să “ne udăm” mâine. Şi acel mâine nu mai vine. Apoi, în interior ne transformăm într-un deşert, un pământ uscat şi devenim tot mai frustraţi, obosiţi, sătui de viaţă şi nu ştim de ce, nu căutăm la rădăcina problemei. Şi dacă nu ştim cauza de unde să ştim soluţia?

Azi vreau să te încurajez să investeşti în omul tău lăuntric, să îi acorzi timp plantând cunoaştere în el şi să îl uzi din belşug.

Nu uita să îţi iei timp pentru tine, să te opreşti din orice goană ai fi după lucruriile viitoare (oricare ar fi ele pentru tine) şi să te bucuri de prezent. Ai aşa de multe calităţi în tine pe care le laşi neglijate, gândindu-te probabil că nu are rost nici măcar să încerci. Dar are rost, investeşte în ceea ce e în tine, asigură-te că laşi să crească lucrurile bune (talentele tale unice dar şi cele “comune” ca: bunătatea, îndelunga răbdare, bucuria şi tot ceea ce nu ai mai dat voie să crească datorită negativismului şi a marelui “nu pot” care îl laşi să se strecoare în mintea ta).

Azi mi-am propus să fiu scurtă şi la subiect. Deci te las cu atât:

• Hrăneşte omul tău lăuntric, aşa vei învăţa ce înseamnă să ai viaţa din belşug. Investeşte în tine aşa cum ţi-ai propus de multe ori dar ai amânat (citeşte o carte nouă, studiază, meditează, observă, etc).

• Acordă-ţi timp şi vei vedea efectele decizilor tale (bune preferabil). Vei avea parte de ceea ce clădeşti; dacă vrei să ai o floare verde (sau orice culoare) înflorită, atunci asigură-te că investeşti…în caz contrar nu te mira când vei găsi în viitor floarea aproape uscată şi ofilită întrebându-te de ce nu ţi-ai făcut timp pentru ea.

Nu uita…în secetă cresc numai buruieni care vor sufoca floarea…fă-ţi timp pentru ceea ce contează!

Mult succes!

“Excellence is never an accident. It is always the result of high intention, sincere effort, and intelligent execution; it represents the wise choice of many alternatives – choice, not chance, determines your destiny.” -Aristotle

seceta

Leave a Reply

