Articole

“Aşa sunt eu!” – Serios?!

e790d9a03ef3b52766f820fc94fe3246

“Aşa sunt eu!” -Fraza asta o folosim deseori ca să scuzăm un anumit comportament. Din păcate asta este o minciună pe care, dacă ţi-o spui îndeajuns de des o să ajungi să o crezi.

De câte ori nu ai auzit “aşa sunt eu, mă enervez repede”, “aşa sunt eu, mă supăr repede şi îmi trece greu”, exemplele ar putea continua dar ai prins ideea. Problema este că această frază este doar o scuză. Este adevărat că avem anumite comportamente care au fost atât de adânc înrădăcinate în noi încât acum avem impresia că ele fac parte din noi. Însă poate că totul a început dintr-o întâmplare (posibil nefericită) care a rămas imprimată în mintea ta şi acum este de fapt o traumă ce vrea să iasă la suprafaţă de câte ori are ocazia.

Adevărul este că, noi suntem creaturi ale obiceiurilor şi dacă mereu adoptăm o astfel de atitudine atunci să nu ne mirăm când tot mai mult ne afundăm în ea, creând o problemă (în interiorul nostru) în loc să o rezolvăm.

Aristotel spunea că noi suntem ceea ce facem în mod repetat. Şi sunt de acord!

Data viitoare când vrei să spui fraza asta pe un fundal negativ, spune-ţi ţie în primul rând, că, din contră, tu nu eşti aşa. Tu poţi controla ceea ce eşti, ceea ce faci şi ceea ce spui. Poate la început o să îţi fie greu şi o să ai scăpări, e uman, dar se spune că avem nevoie de 21 de zile să transformăm un obicei într-o rutină. E ca şi spălatul pe dinţi, poate la început o făceai conştient şi te obligai să mergi să faci asta, ştiind consecinţele şi în cazul acesta este la fel, când vrei să izbucneşti gândeşte-te la ce vei spune şi mai ales la ce va urma după.

Aşa că repetă-ţi ţie cum vrei să fi, repetă-ţi că te poţi stăpâni şi îţi poţi păstra răbdarea, spune-ţi care variantă a ta vrei să fi. Eu sper să alegi să fi cea mai bună versiune a ta.

Părerile altora despre noi nu se vor ridica niciodată mai presus de părerea noastră faţă de noi înşine. Poţi să fi înfrânt numai din cauza modului în care te vezi pe tine.

O prietenă bună mi-a zis o dată “Gândeşte-te bine! Vrei să ai dreptate sau vrei să fi fericită?” Asta te întreb şi pe tine, în astfel de situaţii, în care ştii că rezultatul va fi negativ atât pentru tine cât şi pentru interlocutorul tău, ce alegi? să fi fericit şi să rezolvi situaţia? sau să rămâi cu “dreptatea” ta? Până şi această “dreptate” este relativă de multe ori. Fiecare din noi avem anumite experienţe şi analizăm totul prin filtre proprii şi realităţi diferite. De asta, asigură-te că eşti pe aceasi pagina cu cealaltă persoană înainte să îi spui “Aşa sunt eu, ori mă accepţi ~şi vezi ca mine~ ori …(continuă tu)”.

O să presupun că acum te-ai gândit la aceasi concluzie ca şi mine, trebuie să facem compromisuri, de tipul celor pozitive care te ajută să creşti pe tine dar şi pe ceilalţi.

Deci cum rezolvi situaţia?

Când vrei să mai spui “Aşa sunt eu…” înlocuieşte continuarea negativă cu una pozitivă, “Aşa sunt eu, o persoană calmă şi controlată, nu o să mă cobor mai prejos!” O să vezi că atunci când proclami lucrurile la nivel exterior o să începi să le crezi la modul interior.

Am rezolva aşa de multe probleme (relaţionale în special) dacă numai am ştii să ne controlăm un pic vorbirea, gânduriile şi deci părerile care rezultă din cele două.

Îţi doresc succes în călătoria de a deveni cea mai bună şi minunată variantă a ta!

Pe data viitoare!

“Chiar dacă încă nu am ajuns sa fiu ceea ce ar trebui, îi mulţumesc lui Dumnezeu că nu mai sunt ce eram!” (Roxanne Lys)

“The meaning of life is to find your gift, the purpose of life is to give it away!” (Joy J. Golliver)2a171d7997353d6660d41ecc6b189a10

2 thoughts on ““Aşa sunt eu!” – Serios?!

Leave a Reply

